Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elin - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Elin - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Blijf op de hoogte en volg Elin

14 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wow wow wow, wat een week!! Zo ontzettend veel gedaan en gezien, FANTASTISCH!!
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten Bangkok te verlaten en naar het noorden te gaan. Maandagochtend heb ik de trein gepakt, een rit van 13 uur naar Chiang Mai, wat is Thailand mooi, heel veel rijstvelden en hoe meer je naar het noorden komt hoe heuvelachtiger het wordt. Tijdens de treinrit krijg je eten en drinken, stoelen zitten prima. Toen ik erachter kwam dat ik al 10 uur met niemand had gesproken :-), ben ik op 2 meiden afgestapt. Een Portugeese en een Duitse. We wisselden nummers uit en maakten de afspraak om de volgende dag te gaan fietsen door Chiang Mai. Ik had in Bangkok mijn hostel al geregeld voor Chiang Mai, daar aangekomen zag het er keurig uit maar er was niemand! En ik had zo een zin in een biertje na de lange reis. Ik heb de meiden opgebeld hoe hun hostel was, nou dat was de beste beslissing ever. Ik heb mijn hostel opgezegd, een tuktuk gepakt en ben naar het hostel gegaan waar die meiden waren, super gezellige avond gehad, een geile thai achter ons aangehad haha maar was super!
Volgende dag gaan fietsen, wat is Chiang mai mooi!!!! Heel veel tempels, de mensen zijn ontzettend vriendelijk, door de smalle straatjes gefietst, totaal verdwaald en zadelpijn maar top. De dag erna gewandeld, gehangen bij de rivier, boekje gelezen en naar de Night bazaar, wederom een mega grote markt waar alles te koop is.
Volgende dag besloten naar Pai te gaan, Pai staat bekend als hippiestad. Nou dat was te zien, tis heel klein, maar iedereen daar is een soort 'wannabehippie', alleen maar toeristen! Het stadje Pai is niet mijn ding. Wederom fietsen gehuurd hahaaaha nou dat was een grap, denk dat we 35 kilometer hebben gefietst, door de bergen, 35 graden en op een stadfiets haha, maar wat is de omgeving mooooiii!!!! Wow, wat een mooi landschap!!! In de avond is het in Pai mega mega koud, ik sliep in een lange broek, trui, sokken en 2 dekens, dus vroeg naar bed. 2e dag in Pai gezocht naar een zwembad en daar de hele middag gelegen, heerlijk even een dagje niets.
Het noorden van Thailand staat natuurlijk bekend om de bergen, de mooie natuur, wij hadden ook bedacht een trekking te gaan doen van 2 dagen, samen met 2 Nederlanders die we hebben ontmoet in Pai (broer en zus) 1e dag hebben we ongeveer 5 uur gelopen door de bergen, hoogste punt was 1500meter, prachtig prachtig, lunch midden in de natuur, uit een plastic zakje, niemand om je heen. Rond 15.30 kwamen we aan in het dorpje waar we de nacht zouden doorbrengen, de Lamhu villages. Hier wonen ze nog zeer primatief, de huisjes zijn van bamboo, de varkens, kippen en honden lopen overal, ze hoeven niet in een hokje, maar zoals onze guide zei: They don't know their future hihi. Er werd heerlijke curry voor ons gemaakt en rond 20 uur naar bed, helemaal kapot! Volgende ochtend weer vroeg eruit, ontbijt, schoenen weer aan en de jungle weer in voor een tocht van 3,5 uur. Kan niet vaak genoeg zeggen hoe mooi het was, en hoe heerlijk rustig. Aan het eind kwamen we bij een mega grote grot waar we nog een uur doorheen zouden lopen, maar hier had niemand meer behoefte aan, was genoeg. Dus terug met het busje naar Pai.
Vanuit Pai zijn we meteen terug gegaan met de bus naar Chiang mai,in de bus zaten alleen maar Thaise mensen, tja en als er dan een kindje moet plassen dan doe je dat gewoon in de bus in een plastic zak, en tja, als die zak dan kapot blijkt te zijn en de plas door de bus heen gaat, inclusief over mijn tas,dan hoef je daar vooral niets van te zeggen, thats the adventure haha.
Nu ik dit schrijf ben ik in afwachting van een meditatiecursus van 2 dagen, ben heel erg benieuwd hoe ik dat ga vinden, 2 dagen stilte en luisteren naar de monnikken.
Nou zoals jullie zien heb ik het heel erg naar mijn zin! Het eten is hier fantastisch, gele, groene, rode curry, chicken cashew, morningglorry, mango sticky rice hmmmmmm heerlijk. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, het weer is goed, ik heb leuke reisgenoten gehad deze week, ik ga nu mediteren en dan weer richting Bangkok, misschien River Kwai, ben er nog niet helemaal uit.
Jullie horen gauw weer van me!!!!

Dikke kussssss

  • 14 Januari 2014 - 10:30

    Ien:

    Lieve Angel,

    WAUW.. wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik word vrolijk en stinkend jaloers van je verhalen. Wat is het genieten van het feit dat jij zo geniet ;-)

    Ik mis je wel hoor :-)

    Liefs en tot je volgende bericht.

  • 14 Januari 2014 - 12:11

    Ivo:

    Je bent een held!!! XXX

  • 14 Januari 2014 - 15:32

    Brecht:

    Wat fijn!!! Met een big smile ben ik je reisverhalen aan het lezen (achter de computer in een kantoortuin met druilerig weer...).
    Wat heb je al veel gedaan!!!!
    Fijn dat je geniet.
    Kus brecht

  • 14 Januari 2014 - 21:15

    Sonja:

    Ha het plezier spat van het scherm af! Mocht je nog twijfelen, ik heb nog een prachtig plekje in een kantoortuin in een druilerig A'dam ZO in de aanbieding. Ruilen? Ja ik weet het...woest aantrekkelijke deal toch?!

    X

  • 15 Januari 2014 - 20:14

    Tom:

    Lekker hoor; klinkt goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elin

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 5778

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 02 April 2014

Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam!!

Landen bezocht: